KENYATAAN MANAKAH YANG BENAR BAGI ANDA DI HARI INI ?

'Like' dan bagi komen..

Khamis, 19 Januari 2012

Ini betul2 p*****k punya kerajaan..!


Zaman berubah. Anak muda talah menjadi sedikit kurang ajar. Mereka melompat-lompat mahu menumbangkan Umno/Barisan Nasional. Mereka sudah tidak tahan lagi. Satu perkara yang aku selalu ulang-ulangkan di telinga mereka, ada 4 perkara sebuah kerajaan perlu laksanakan terhadap rakyatnya. 4 keperluan yang wajib bagi setiap warga mengecapinya. WAJIB terlaksana ! Jika tidak, kerajaan itu wajib berambus dari tampuk kuasanya. Ia sangat mudah. Apakah 4 perkara tersebut ?

Yang pertama : Keperluan makan dan pakaian bagi rakyat.
Yang kedua : Memiliki kenderaan yang selesa.
Yang ketiga : Keadaan rumah yang sempurna.
Yang keempat : Keselamatan yang terjamin.

Wahai anak muda. Mari duduk mengelilingi aku di kedai kopi ini. Aku ingin memaki kerajaan Umno Barisan Nasional sepuas-puas hatiku.. mari kemari !

Aku tahu kamu semua memakai baju 'bundle', kerana baju bundle itu cantik bagi pandangan matamu, ada brand lagi murah. Berapa harganya ? RM 5. Oh ada yang baik punya, berapa harga ? sepuloh hinggit ! Lebih kurang saja. Kamu miskin, tak mampu beli baju branded yang baru.

Apa yang kamu makan tengahari tadi ? Apa lauk tengahari yang dimasak oleh mak kamu ?? Ya , telor goreng. Semalam ? Anak ikan? Bila kali terakhir kamu makan siakap ? Tak pernah makan ikan siakap bang...!

Umur kamu berapa ? 20 tahun bang. Apa kerja ? Kerja kilang. Gaji berapa ? RM 700. Macamana nak kumpul duit kalau nak kawin nanti..?? Tak taulah bang.

Tu, aku nampak ko pakai kereta kancil ? Banyak duit ? Alah.. itu kereta kancil second. RM 200 sebulan. Itu ada kemek sikit, tak de duit nak bikin.

Kalau ko kawin nak duduk mana ? Aku tau ko tak mampu beli rumah. Esok bini ko kerja , gaji RM 700 juga. Anak ko pun aku tak tahu sapa nak bela. Bagi atuk dia bela la.. cepat sikit atuk ngan nenek dia jadi nyanyuk. Bini ko boleh berhenti kerja jaga mak mentua dia yang dah nyanyuk. Ulama muda kata jaga mak mentua nyanyuk adalah kewajiban bini ko. Ulama tua punya pendapat aku tak tanya lagi.. aku fikir lebih kurang saja hukumnya.

Itu isteri kau kerja mana kilang pun aku tak tahu. Bergaul dengan Nepal, Bangla.. segala jenis pendatang asing yang perangainya luar jangka. Ini semua bahana mak bapak kau mengundi Umno/Barisan Nasional !

Ni aku nak bagi tahu kamu semua, tak ada 'cahaya' di hujung perjalanan hidup kamu. Apa yang menunggu kamu semua adalah kemiskinan, kemiskinan !

Apa yang menunggu kamu di hadapan sana.. adalah ketakutan, resah gelisah, hidup menumpang, atau menyewa rumah kerana tak mampu beli rumah sendiri.

Aku ulang sekali lagi, 4 perkara jika sebuah kerajaan tak mampu beri kepada rakyatnya. Kerajaan itu patut berambus dari tampuk kuasa ! Ini betul-betul p*****k punya kerajaan !

Jangan cerita minyak murah, perubatan percuma, yuran pengajian percuma, tol percuma, air free, letrik murah. Aku nak ulang sekali lagi, biar ko betul2 faham;

Ada 4 perkara sebuah kerajaan perlu laksanakan terhadap rakyatnya. 4 keperluan yang wajib bagi setiap warga mengecapinya. WAJIB terlaksana ! Jika tidak, kerajaan itu wajib berambus dari tampuk kuasanya. Ia sangat mudah. Apakah 4 perkara tersebut ?

Yang pertama : Keperluan makan dan pakaian bagi rakyat (rakyat dah tak mampu beli makan dan pakaian, sampai anak kecil pun minum sirap tak minum susu.

Yang kedua : Memiliki kenderaan yang selesa ( rakyat hanya mampu pakai kereta kancil second hand atau proton saga model tahun 90-an.)

Yang ketiga : Keadaan rumah yang sempurna. ( kamu pun tak yakin mampu beli rumah, bahkan bank pun tak confident dengan kemampuan korang )

Yang keempat : Keselamatan yang terjamin ( tak payahlah tunggu anak ko kena bunuh dengan Nepal, cukup2 lah anak orang lain yang masih dalam rekod sebagai 'orang hilang')

So, apa tunggu lagi ??? Ini betul2 p*****k punya kerajaan. Umno/ Barisan Nasional boleh BERAMBUS pada PRU 13 ! Setuju ?????

SETUJU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sekian terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan